Academy
2007.07.03. 17:46
Elszr szeretnk egy rvid ttekintst adni a kampnyrl, mivel ez egy klnlegesen furcsa kldetssorozat. Az tplys hadjrat sorn csak egy plyn kell felptennk egy Academy vrost, a msodikon. Az utols hrom plyn nem Zehir (aki a kampny fszereplje), hanem egy hs az elz kampnyokbl lesz a fhsnk. A kampny egybknt meglehetsen egyszer - mg Hsi (Heroic) szinten is - habr a vgs csata egy igen ers hs ellen lesz, akinek az rtkei 40 krl mozognak. Ahhoz, hogy megnyerhesd az utols csatt visszatltgetsek nlkl (s tekintettel a vgs csata termszetre, nem is igazn szeretnl visszatltgetni) fejlesztened kell Zehirt - aki a leggyengbb karaktered az utols trkpen - amennyire csak tudod. rdemes megprblni megszerezni Zehirrel az elrhet legmagasabb varzsl kpessget: Misztikus mindentuds (Arcane Omniscience), ez nem mindig lehetsges; a gp nem mindig ajnlja fel a szksges kpessgeket, de ha megszerezzk, akkor jelentsen megknnyti a jtkot.
Academy kampny: 1. A dacos mgus
Clok: - Foglald vissza Kadashmant - Zehirnek letben kell maradnia - rd el a 10-ik szintet! Tovbbvihet: - Zehir (max szint: 10) Kezd bnuszok: - Tzcsapda (Fire Trap); 8 mana - 5 Dzsinn (Djinn) - Hatalom Kardja (Sword of Might); +2 a hs tmadshoz Trkp: academy1
Vgigjtszs: Mivel a lnyekre nagyobb szksged lesz ezen a plyn, ezrt javaslom a dzsinnek kivlasztst a plya kezdetekor. A plyn kt f kldetsed lesz, s van egy nem jegyzett cl is, amit valsznleg el akarsz majd rni: a Fnix Idzse (Conjure Phoenix) varzslat a vr mguschben. Ez a varzslat nem biztos, hogy megjelenik, de ha megszerzed, akkor a kampny vgigjtszsa knnyebb lesz. Gyakorlott Idzmgia (Expert Summoning Magic) szksges hozz.
Az els dolog amit szrevehetsz a plyn az az, hogy a sereged meglehetsen gyenge. Sajnos ksbb se lesz sokkal ersebb. Szerencsre a hsd elementl idz kpessge lehetv teszi majd, hogy nagyobb problmk nlkl haladhass a trkpen. Az els dolog amit tehetsz, hogy felmgy szakra s elfoglalod a Dmontoronyot, ezzel is erstve egy kicsit a sereged. (1-es pont a minimapon) Kvesd az utat kelet fel amg el nem rsz egy keresztezdsbe. (2-es pont) A clod jelenleg az, hogy megprblj minl kevesebb vesztesggel haladni, s tpold Zehirt. Az is nagyon fontos, hogy ne engedd a plya elejn a hsd 7-es szint fl, 6-os szintnl mr inkbb aranyat vlassz a ldkbl. Ksbb ennek jelentsge lesz. Ez az a pont, amikor el kell dntened hogy ignyt tartasz-e a Misztikus Mindentuds (Arcane Omniscience) kpzettsgre. Ha igen, akkor vlaszd az ehhez szksges kpzetsgeket (idzmgia, megvilgosods, tmads, bbjossg - summoning, enlightment, attack, sorcery). Ez valsznleg nem a legersebb t, de egy szrakoztat cl a kampny sorn.
Ne tmadj meg olyan ellensges csapatokat, amelyek nagy vesztesgeket okoznak. Maradj tvol a Cerberusoktl s a Succubusoktl. A gyengbb ellenfelekhez itt egy trkk, amellyel meg lehet szni nagyobb vesztesgek nlkl: a Gargoyle-okbl csinlj sok 1-es csoportot, mivel ha egy csoport meghal, akkor nhny elementl feltmad belle, ksznheten Zehir specilis kpessgnek. A megjelen elementlok lasstjk az ellent, s addig a Gremlinek s az elementl fseregek teszik a dolgukat.
Mikor elred az szaki keresztutat, mr szksged lesz utnptlsra, ezt elintzheted a Temetbl (csontvzak) - (3). A szellemek, akik a varzsert nvel trgyat rzik elsre ersnek tnnek, de Jgcsapssal (Ice bolt) knnyen legyzhetek (4). Kvesd az utat, amg el nem red a kaput (5), s ne felejtsd el, hogy hatos szint krl, az aranyat vlaszd a ldkbl!
A kapun prblj meg kevs vesztesggel tmenni, majd menj a vr fel (6), aminek az elfoglalsa az egyik f kldets. A vrat kt hs rzi. Ha gyenge vagy akkor megtmadnak, de lehet, hogy csak elmennek melletted. Nem gyengk, ne becsld al ket, de kis odafigyelssel gond nlkl legyzhetek. Ha elfoglaltad a vrat, elkezddik a msodik szakasz. Ha a hsd 10-es szint mire elfoglalod a vrat, akkor vget r a kldets. Ez nem ajnlott, mivel mg rengeteg kpzetsgnvel van a plyn. Clszer venni mg egy hst s elkezdeni a plya tisztogatst. Minden aranyra s nyersanyagra szksg van az ts szint mguschhez. Ha elred a 10-es szintet vge a plynak, de ltogass meg minden egyes kpzetsgnvelt mieltt befejezed.
Academy kampny: 2. A felszabadts
Clok: - Foglald vissza az sszes ezst vrost - pts tdik szint mgusok cht Al Safirban - Foglald el Lorekeepet - Zehirnek letben kell maradnia Tovbbvihet: - Zehir (max szint: 20) Kezd bnuszok: - Megtisztts (Cleansing); 6 mana - 5 Vasglem (Iron Golem) - Fldntli Hatalom Mellvrtje (Breasplate of Eldritch Might); varzser +2 Trkp: academy2
Bnuszok A bnuszok kzl igazn egyik sem hasznlhat. Taln a mellvrt a leghasznosabb, mivel nveli az idz varzslataid erssgt. A Megtisztts varzslat hasznos, de ksbb sok olyan Haven vrat tallsz, ahol lehetsged lesz megkapni. Az 5 Vasglem nevetsgesen gyenge.
Vgigjtszs Ez egy igazn lvezetes plya annak ellenre, hogy nem tl nehz. A plya valsznleg ismers lesz korbbrl! Elszr rdemes megszerezned a kt elhagyott bnyt dlre. (1) Azt hittem, hogy random nyersanyagokat adnak a bnyk, de eddig mindktszer 1000 aranyat adtak naponta. Lehet hogy csak szerencsm volt, mindenesetre rdemes elfoglalni ket. Ksznheten Zehir elementl idzsnek valsznleg nem lesz gond legyzni a semleges csapatokat. A Succubusokat s Cerberusokat kerljk el, mert nagy vesztesget okoznak. Prbld meg elkerlni a 2-es pontot, mivel arra semmi rdemlegeset nem tallsz. Hatalmas ellensges lnycsoportok vannak arrafele, s nem kapsz semmi jutalmat. A vrosunkat ptsk, s vegyk meg a lnyeket; egy tovbbi hst is rdemes vsrolni.
 A msodik ht elejn egy ellensges hs valsznleg meg fog tmadni szakrl. Nincs ok az aggodalomra - mg hsi (heroic) szinten sem - a hs knnyen verhet, ha minden lnyt kivettnk a vrbl. Nem lesz tbb vratlan tmads. lvezd az Academy vros ptst, fejlesztst; ez lesz az els s utols Academy vros a kampny sorn. Javaslom az Misztikus mhely (Arcane Forge) felptst, kihasznlva hsd Mszersz (Artificier) kpessgt. Mks dolog varzstrgyakat gyrtani a lnyeidnek. Vrj vele addig, mg meg nem szerzed a Uralom Medljt (Pendant of Mastery), (Arkangyalok rzik a vrtl szaknyugatra, 7-es pont) a Pratlan Mszersz kpzetsggel flron ksztheted a varzstrgyakat. Javaslom, hogy az jszaidnak adj szerencse s kezdemnyez rtk nvel trgyakat, a Rksasza Rdzsa (Rakshassa Raja) pedig sebessg s kezdemnyez rtk nvelket, a Glemeket s a Gargoylokat letpont s vdelmi varzstrgyakkal lsd el. A dzsinnek mindig meghalnak brmit adok nekik, gyhogy jobb nem pazarolni rjuk semmit sem. A varzstrgyak harmadik helyre sok mindent rdemes rakni. Morl- s sebzsnvel az ltalam kedvelt kt dolog.
Miutn kitakartottad a kezd terleted s valamennyire felptetted a vrost, elindulhatsz a teleportkapu fel (3). Hrom kijrat van:a (4), (5) s (6) szmokkal jelltem ezeket. A plya nagyon nyitott, de n az 5-s kijratot javaslom: itt tallsz egy svnyt, ami elvezet Yafia vrosba (7). Nem lesz nehz bevenni. Fedezd fel ezt a rszt is amennyire gondolod, br nem tallsz semmi ers kpzetsgnvelt. Egy apr trkk a nagyobb lnyek ellen: a Gremlin Mestereket (Master Gremlin) helyezd a sarokba, mg a glemeket eljk tlsan. A nagy lnyek csak a glemhez frnek hozz, de a Gremlin mindig meg tudja javtani. Ezzel az apr trkkel vesztesg nlkl lehet csatkat nyerni. Mikor kszen llsz, menj a 6-os portlhoz, aztn meg a 3-hoz, ha szksged van mg lnyekre. Egybknt meg kvesd az utat a 4-es portl fel, amg el nem red Ulamburiash vrost (8). Ez egy igen hasznos vros volt szmomra, mivel az AI elfelejtette kivenni a srknyait. A vrtl dlnyugatra fekv terlet kpzetsgnvelket rejt, rdemes megltogatni ket.
Most lehetsged nylik Al Safir vrosnak bevtelre (11), de ezt nem igazn rdemes megprblni. Hatalmas a vdk flnye, mg akkor is, ha vesztesg nlkl csatztl (tbbek kztt 30 Titn vdi). Javaslom, hogy vrd ki a megfelel idt.
ptsd fel a kt Nekropolisz vrost, Zehirrel indulj vissza a kikt fel (1-es kzelben), kzben minden bnyt foglalj el, szksged van rjuk a varzstrgy gyrtshoz. Szllj hajba s irny a dli nagy sziget! A tengeren nem igazn vannak rdekes dolgok. Az els vr amit megltsz az Newpost lesz, amit nem clod elfoglalni. Van egy cl amit csak Al Safir elfoglalsa utn nylik meg: Lorekeep elfoglalsa (9). Ezt most knnyen megteheted. A vr kzelben van egy hatalmas Stt lidrc (Wraith) csoport, amit lehetetlensg leverni, de nem riznek semmit, csak gy ott vannak.
Most mr kzel a trkp vge. Gyjtsd ssze a necropoliszokbl az sszes lnyt s add egy mellkhsnek. Az lholtakkal gyengtsd meg Al Safir vdelmt. Zehir befejezheti a piszkos munkt, azaz a vr bevtelt.
Academy kampny: 3. A triumvirtus
Clok: - Tallkozz Findannal - Szabadtsd ki Godricot - Foglald el az sszes birodalmi vrost - Gyzd le Markalt - Zehirnek letben kell maradnia - Findannak letben kell maradnia - Godricnak letben kell maradnia Tovbbvihet: - Zehir, Findan, Godric (max szint: 25) Kezd bnuszok: - Kitarts (Endurance); 6 mana - 4 Rksasza Rni (Rakshasa Rani) - Titnok Szigonya (Trident of the Titans); 50%-kal nveli a villm alap varzslataidat. Trkp: academy3
Bnusz A bnuszok kzl egyik sem igazn hasznlhat. A ngy Rksasza Rni taln a leghasznosabb, mivel knnyen letben tarthatak, s a plya elejn jobban lehet velk haladni. A Kitarts varzslat s a Titnok Szigonya hasznlhatatlan, br ez utbbi jl jhet, ha van Lncvillmod (Chain Lightning).
Vgigjtszs A plya beillene a Haven kampny hatodik plyjnak is. Nem csak azrt, mert Godric visszatr, hanem azrt is, mivel a ngy vr kzl amit szerezhetsz, 3 vr Haven, s mindegyik teljesen fejleszthet. Emiatt valsznleg Haven egysgekkel fogsz szaladglni a plyn, ami valljuk be, elg fura dolog az Academy hadjrat kzepn. A plya nem knny, gyhogy javaslom, hogy ne nagyon trj el a vgigjtszstl!
Kezdsknt indulj el a helyrsg fel (1). tkzben vedd fel a 66 Parasztot. A trkp egyik elsdleges clja, hogy kiszabadtsd Godricot. A helyrsg gy lett megcsinlva, hogy legyzhetetlennek tnjn a kezdcsapatod szmra, de Fnix Idzse (Conjure Phoenix) s a Rgtn utazs (Instant Travel) varzslattal megoldhat a dolog.
Miutn lertl a fld al, egyenesen menj keletnek s kzbe foglald el a bnykat. A 2-es pontnl tallsz egy jelzst, ami Godric brtnre utal. szakra tallod a brtnt (3). Szabadtsd ki s add neki a parasztokat, kld nyugatra, hogy elfoglalja a Haven lnytermelket (4). Zehirrel szedd ssze az alvilgban tallhat sszes cuccot. A ldkbl pnzt vlassz, tapasztalati pontot majd mshonnan is szerezhetsz. Godric-kal menj a felsznre, vegyl fel parasztokat, s menj be a Helyrsgbe (Garrison). Itt (utoljra) mg minden Haven egysg csatlakozik hozzd. Most kezddik csak igazn a plya. Godric-kal foglald el a vrat az 5-s pontnl, ezalatt Zehir mg jn flfel az alvilgbl. Mostantl nem kell kapkodni, lehetsged van teljesteni a dolgokat a sajt tempdban. Arra figyelmeztetnlek, hogy ers hinyt tapasztalsz majd nyersanyagok tern, ezrt ne ptsd fel nagyon a 5-s s 9-es vrakat. Tallsz egy Kereskedhelyet (Trading Post) az 5-s vr mellett, ahol cserlgetheted a flsleges nyersanyagokat.
Ezutn n azt csinltam, hogy elkldtem Godricot a 7-es pont fel, mg Zehirt a 10-eshez. tkzben ltogasd meg Sylanna Vnjt (Tree of Knowledge). Godric utna a 9-es pont fel vette az irnyt, kzben thaladt a 8-as terleten, ahol nincs semmi. Ezalatt Zehirrel elfoglaltam a 10-es vrat, s megltogattam a Vrsfa obszervatriumot (11), ezrt megkapod Findan jelenett. Lesz egy harmadik hsd, Findan szemlyben, aki sajnos nem tud rdemlegesen hozzszlni a plyhoz. Ksbb egy meglehetsen kemny csatban kell majd rszt vennie, ezrt helyezd el t egy vrban (10-es vr a legalkalmasabb erre a clra), s lsd el megfelel mennyisg sereggel.
Erre a pontra valsznleg az idzett Fnix lesz a legkedvesebb trsad, nem is alaptalanul. Egy j fellls a csatkra: az Inkviztorokkal (Inquisitor) llj a sarokba s vedd krbe Parasztokkal s Fegyvernkkkel (Squire), egy Tzfal (Firewall) eljk plusz egy Fnix s semmi sem halad t a falon.
Miutn Godric megszerezte a 9-es vrat, kld a 12-es hajba, a parton egy Sylanna Vnje, egy Magaslati erd (Hill fort) s egy Aranybnya vr. Zehirrel foglald el a Nekropolisz vrat (13), ami teljesen hasznlhatatlan, de pnz s a varzslatok szempontjbl jelenthet valamit. A 14-es pontnl egy jabb Sylanna Vnje van, ha esetleg mg nem rted volna el a szintkorltot. Ltogass meg minden kpzettsg nvel helyet s gondoskodj rla, hogy minden hsd elrje a max szintet. Ezutn kszlj fel a vgs csatra a 15-s pontnl, ami egy hrom felvonsos tmads. Zehir s Godric a nylt terepen harcol Markallal, mg Findan a vrban veszi fel vele a harcot. A harcokhoz nem kell mst tenned, mint elindulni a 15-s vr fel. Azonban ha nem rendelkezel mind a hrom, hssel akkor nem tudod megcsinlni a plyt!
A fcsata nem annyira nehz, ha figyelsz pr dologra. Markal elszeretettel hasznl Bbjtkos (Puppet Master) varzslatot, ajnlott felvrtezned magad mgiavdelmi trgyakkal. Godricnak add t a teljes Haven sereged, az Ellencsaps (Training) kpessg hasznos lehet. Findannak elg lesz pr Arkangyal s Paplovag, meg a kezdeti Sylvan serege. Zehirnek meg nem lehet gond a fnixnek ksznheten a vgs csata. Minden csatban az a lnyeg, hogy a kezdeti sereget leverd, ne trdj az idzett szellemekkel. Ha esetleg nem sikerlne elsre, csak vrjl egy-kt hetet s nem lehet gond.
Academy kampny: 4 A Szvetsg
Clok: - Fogd el Izabellt s hajtsd vgre az Igaz termszet rtust - Zehirnek, Godricnak s Findannak letben kell maradnia - Vond krdre Raelagot - Raelagnak s Shadynak letben kell maradnia Tovbbvihet: - Zehir, Findan, Godric, Raelag (max szint: 30) Kezd bnuszok: - Fantom Erk (Phantom Forces); 6 mana - 6 Treant - Kristlyjg Pajzs (Shield of Crystal Ice) Trkp: academy4
Bnusz Ez a hrom bnusz a legrosszabb az egsz jtk sorn, mindegyik hasznlhatatlan. Elszr a treantokat vlasztottam, de mivel Godric sereghez adja a jtk (Megj.: sztem nem felttlenl Godric kapja, vletlenszeren vlasztdik ki, hogy kihez kerlnek), gy rtktelenek. A Fantom Sereg varzslatot mr sikerlt elsajttanod, mg a pajzs teljesen felesleges mivel nem fogsz olyan ellenfelekkel tallkozni, amik ellen hasznos lehet. pp ezrt teljesen mindegy melyiket vlasztod.
Vgigjtszs Hrom hst fogsz irnytani, Godricot (1-es), Findant (2-es), s Zehirt (3-mas). A kis csapat tja nagyon szrakoztat, s izgalmas. Kezdsnl szreveheted, hogy Findan szintje cskkent az elz plyhoz kpest, ami azt az rdekes helyzetet eredmnyezi, hogy nem minden kpzettsge lesz meg.
A plyn a legnagyobb ellenfeled ezttal nem az AI lesz, hanem a hossz id, amg a gp lp a hseivel. Ha egy igen ers gppel rendelkezel, akkor elkerlheted ezt a hossz vrakozsi idt.
Az els feladatod a trkiz jtkos likvidlsa lesz, ami majd felgyorstja a jtkmenetet. A hrom hsdet kldd a legkzelebbi vrakhoz (4, 5, 6-os pontok), tkzben hagyd figyelmen kvl azokat a dolgokat, amik nem esnek kzvetlenl az utadba. Ezutn mr csak egy vrosa maradt a trkiznek (7), amit Findan pr nap alatt elrhet, ehhez keletre, majd szakra kell menned. A trkiz legyzse utn kldd Godricot a 8-as s 9-es vrakhoz, mg Findant a 10-es s 11-eshez. Ha bevetted a vrakat, a gp lpsi ideje is elfogadhat idej lesz. Az AI igen gyenge mg Hsi (Heroic) szinten is, a csatkat Gyors harc zemmdban (Quick combat) is meg lehet nyerni.
Miutn megvannak a vrak, a 17-es pontnl mentsd el a jtkot. Ha szeretnd, akkor Zehirrel prbld meg elrni a szintkorltot. Ha nem akarsz ezzel vacakolni, akkor hamar vget vethetsz a plynak. Fejlessz fel egy Haven vrat, s egy-kt heti populcival rohamozd meg a helyrsget a 16-os pontnl. Ezutn tallkozol Raelaggal s Shadyval, a Dungeon kampny hseivel. Annyira lesznek ersek, mint amennyire Te fejlesztetted ket azeltt. Agrael (??) s Zehir knnyedn legyzheti ket, s a 17-es vrat elfoglalva pedig mr vge is van a plynak.
Dolgok amiket megtehetsz, mieltt vge lenne a plynak: Fejleszd fel Zehirt, amennyire csak tudod. Minl magasabb szint, annl knnyebb lesz vele a fcsata. A Misztikus Mindentuds (Arcane Omniscience) kpessg a 28-as szintre vlik elrhetv. Tallsz a plyn mg kt szintlp ft (Sylanna Vnje), amelyekkel elrheted a szintkorltot.
Academy kampny: 5. Zehir remnye
Clok: - Mentsd meg Izabellt - Fogd el Biart - Kzdj meg a Dmon Hadrral - A hsknek letben kell maradniuk Kezd bnuszok: - Fldrengs (Earthquake); 7 mana - 6 Titn - Srknypikkely Pncl (Dragon Scale Armor)
Bnusz Vgre hrom hasznlhat bnuszt kapsz. n a Titnokat vlasztottam, amiket a gp Zehir sereghez ad. Mivel Zehir a leggyengbb hsd, rfr az ersts; a Titnok hihetetlenl ers lnyek. A Srknypikkely pncl is elg ers trgy.
Vgigjtszs A plya meglehetsen nehz, fleg magasabb fokozatokon. A hsknek rengeteg harcban kell rszt vennik, a csatk knnyen megnyerhetek, kivve Zehir csatit, aki messze a leggyengbb, az sszes hsd kzl. Ha viszont a kampny sorn fejlesztetted Zehirt s megltogattl nagyjbl minden kpzetsgnvel helyet, akkor vele sem lesz gond a csata. Ha az egsz hadjrat sorn odafigyeltl Zehirre, akkor az utols plya knny lesz.
Ngy hssel vgsz neki, Godric, a hith lovag, Findan, a haza vdelmezje, Raelag, az Ygg-Chall klnjainak vezre, s vgl Zehir a harcos mgus szemlyeiben. A hsk a hossz utak vgeibl indulnak, mindenkinek jut egy helyrsg, amiket minimlis vesztesggel meg kell tudni csinlni. Az els vrat kemny csata rn lehet megszerezni (1). Prbld meg a vesztesget a lehet legkisebbre cskkenteni. A kezdeti harcok megmutatjk, hogy milyen tpus kzdelmek vrnak Rd a tovbbiakban. Rengeteg idzett lny lesz a harcmezn mindkt oldalon. Egyedl Raelag tudja rvid id alatt letudni a csatit, ksznheten az ers tmad varzslatainak. Ha mindenki megvvta a maga csatjt, akkor a 2-es ponthoz teleportldnak a hsk, hogy felkszlhessenek a vgs tkzetre.
A 3-mas pontnl van egy kt ami feltlti a varzspontjaidat (mana). A vgs harc a 4-es vrnl lesz, amit mgikus pajzs vd. A kzdelem kt krbl ll, az elsben le kell rombolni a mgikus falat. Az els rszben csak arra kell figyelned, hogy a Katapult lebontsa a falat, s hogy az ellenfl lnyei ne rhessk el azt. Figyelned kell a vesztesgre is, ne feledd, mg egy sor kzdelem vr rd, mieltt megnyernd a plyt. Az Uralkod rtkei 40 krl mozognak, ne lepdj meg ha lnyeid a szoksosnl gyorsabban halnak el, gyhogy csak figyelmesen. Valsznleg a csata msodik fele (Zehirrel) nehz lesz.
Javaslom, hogy elsszr prbld meg a hsk kezd csapataival teljesteni a harcokat. Ha ez nem sikerl, akkor tedd a kvetkezt: Zehir sereghez add az si treanteket (Ancient Ttreant), a Feketesrknyokat (Black Dragon) s a Hidrkat. Az si Treanteket tedd a sarokba s vdekezz vele. A visszatseivel mindenkit let. A Feketesrknyokkal likvidld a Succubusokat s a Cerberusokat. Javasolt a Holtak feltmasztsa (Raise Dead), a Feltmaszts (Resurrection), a Elementlok megidzse (Summon Elementals) s a Fnix Idzse (Conjure Phoenix) varzslatok hasznlata. Ha gy sem megy, akkor rakd a sereghez az Angyalokat s Titnokat is. Ha megnyerted a csatt akkor vge, nem lesz tbb plya!
Az Outtro-t mg nzd vgig, van benne egy utols, nem vrt fordulat. :)

|